- Menu podmiotowe
- Kompetencje jednostki
- Schemat organizacyjny.
Schemat organizacyjny.
Przedmiot działania i kompetencje
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie – Prawo oświatowe i w przepisach wykonawczych wydanych na jej podstawie.
Szkoła pełni funkcję dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą oraz podejmuje działania profilaktyczne.
Celem działalności Szkoły jest:
- zapewnienie uczniom wszechstronnego rozwoju poprzez realizację zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania;
- wyposażenie uczniów w wiedzę niezbędną do dalszego rozwoju, dbanie o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny, emocjonalny, społeczny i fizyczny w warunkach poszanowania ich godności osobistej oraz wolności światopoglądowej i wyznaniowej;
- zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystywania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów;
- kształtowanie u uczniów postawy patriotycznej oraz postaw warunkujących aktywne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym środowisku, wskazanie uczniom właściwych wzorców moralnych;
- zapewnienie uczniom bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego, przeciwdziałanie zagrożeniom, złu i patologii;
- podejmowanie działań opiekuńczych i profilaktycznych odpowiednich do istniejących potrzeb.
Organizację pracy szkoły regulują dokumenty wewnątrzszkolne: Statut Szkoły, Szkolny zestaw programów nauczania, Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły, Projekt organizacji szkoły, Plan nadzoru pedagogicznego.
Szczegółowe kompetencje szkoły określone są w Statucie.
Organy Szkoły
Organy szkoły:
- Dyrektor szkoły;
- Rada Pedagogiczna;
- Rada Rodziców;
- Samorząd Uczniowski.
Organy i osoby sprawujące funkcje i ich kompetencje:
DYREKTOR
Dyrektorem Publicznej Szkoły Podstawowej nr 33 w Opolu jest mgr Maryla Strzała
- Szkołą kieruje dyrektor, który reprezentuje ją na zewnątrz. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli oraz pracowników niebędących nauczycielami
- Tryb i zasady powoływania i odwoływania dyrektora określa Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.).
- Zasady powoływania i odwoływania dyrektora szkoły określają odrębne przepisy.
Zadania i kompetencje Dyrektora określone są w Statucie szkoły.
WICEDYREKTOR
Wicedyrektorem Publicznej Szkoły Podstawowej nr 33 w Opolu jest: mgr inż. Małgorzata Ludwikowska
- Wicedyrektor wykonuje zadania zlecone przez dyrektora, z wyjątkiem tych, które w przepisach Karty Nauczyciela lub ustawy są zastrzeżone do wyłącznej kompetencji dyrektora.
- Szczegółowy zakres obowiązków wicedyrektora ustala dyrektor szkoły.
Bezpośredni nadzór nad prawidłową realizacją zadań zleconych wicedyrektorowi sprawuje dyrektor szkoły.
Zadania i kompetencje Wicedyrektora określone są w Statucie szkoły.
GŁÓWNY KSIĘGOWY
Główny księgowy: mgr Irena Małyszko - ponosi odpowiedzialność za prowadzenie księgowości szkoły i realizację budżetu jednostki.
RADA PEDAGOGICZNA
W szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole.
Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor szkoły.
Zadania i kompetencje Rady Pedagogicznej określone są w Statucie szkoły.
RADA RODZICÓW
W szkole działa Rada Rodziców zgodnie z art. 53 i 54 Ustawy o Systemie Oświaty.
W Szkole działa Rada Rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczniów Szkoły
Współdziała z dyrektorem, wszystkimi organami szkoły, organem prowadzącym i nadzorującym oraz innymi instytucjami w realizacji zadań szkoły.
Celem Rady Rodziców jest podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły .
Kompetencje Rady Rodziców określone są w Statucie szkoły.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI
Samorząd tworzą wszyscy uczniowie Szkoły. Organem przedstawicielskim młodzieży szkolnej jest Zarząd Samorządu Uczniowskiego.
Samorząd może przedstawiać Radzie Rodziców, Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów.
Zasady i tryb działania Samorządu Uczniowskiego określone są w Statucie szkoły.
Szczegóły pracy Samorządu Uczniowskiego zawiera jego Regulamin.